söndag 27 mars 2011

22.09

ska snart titta på ytterligare ett avsnitt av "112-poliser" och få lite mer inspiration till mitt framtida yrke. efter det ska jag ladda batterierna för veckan som kommer. den kommer att innehålla mycket (före detta) kriminalitet; jag ska nämligen göra fältstudier på KRIS, vilket innebär att jag ska hänga på deras organisation i en vecka för att granska, analysera och lära mig om hur deras verksamhet fungerar. därefter ska jag skriva ett paper, typ en hemtenta. ska bli riktigt spännande. jag måste bara komma på ett sätt att få kontakt med dom coola grabbarna... kan bli svårt. men innan dess så ska jag hinna med en rättegång också.

en vecka full med sånt som jag i framtiden vill arbeta med. kul!!

läste precis meddelande från polisrekyteringen som jag missat (att jag aldrig lär mig!!). om jag inte är helt ute och cyklar nu så ska jag visst göra om fystesterna i juni, vilket i sin tur innebär att jag har chans att komma in på polishögskolan i januari 2012. jag trodde att jag skulle göra om dom nästa sökomgång... dags att sätta igång med hårdträning. första passet väntar imorgon bitti innan alla härligheter drar igång!

over and out.

1 kommentar: