torsdag 20 januari 2011

jag började att plugga för ca 2 timmar sedan. eller plugga och plugga... jag lade fram böckerna på bordet framför mig. det kändes helt plötsligt mycket viktigare att städa toaletten. som jag har skurat! jag insåg plötsligt att rören i taket inte har blivit rengjorda på X antal månader. tänk vilken motivation man kan få till att göra tråkiga saker när man gör tråkiga saker. (här får den som inte hänger med räcka upp handen, precis så som vi gör i skolan). men det var inte det jag ville berätta för er...

när man städar så blir man ju törstig, speciellt om man inte har druckit på hela dagen. vilket jag också blev. jag drack direkt ut vår soda stream-flaska och jag hade visst ett hål i hakan. i ögonavrån ser jag en ljusgrön handduk och den tar jag och torkar mig runt munnen med, även på golvet. jag fortsätter städningen och märker efter ett litet, litet tag att det luktar konstigt och att denna fantastiskt ofräscha doft följer mig vart jag än går i lägenheten. min tanke är att jag har glömt någon mat framme som blivit gammal, men icke. jag fortsätter att städa... tills poletten ramlar ner.

tacomiddag för världens finaste vänner- skratt- prat-kaffe-bebisgråt- bebisskratt- bebiskräk-"linda, my kräkte, jag tar handduken på köksbänken?"- "mmm, gör du det!"-handduken hamnar på köksbänken igen- vänner säger hejdå och åker hem.

ni förstår vad jag vill säga va?
-jag torkade mig med mys bebiskräk i ansiktet.

2 kommentarer:

  1. haha vad rolig du är :)
    Jag känner igen mig i de där med plugg-städet. Jag har kliniskt rent innan en tenta ;)

    SvaraRadera