tisdag 12 oktober 2010

det gör ont, men det går över.

crazy bitch. vi har alla varit där. både tjejer och killar. mestadels tjejer, säkerligen, men det nämner vi inte. man går och filar på ett sms, bestämmer sig för att skicka det men ångrar sig precis innan man ska trycka på "send-knappen". filar på det ytterligare och ändrar ett eller två ord. nu då? nej... timmarna går och plötsligt händer det. meddelandet är ivägskickat och en lång väntan påbörjas. en väntan på 3 minuter kan ibland kännas som 10 timmar. medan 10 timmar känns som att "nu vill han inte ha mig, han har hittat någon annan". sedan får man det efterlängtade sms:et där det står att han glömde mobilen hemma, att han är ledsen för det men att han har tänkt på mig hela dagen. oj, oj, oj... nu är det dags att ge igen!! nu ska han få lida ett litet tag. 15 minuter går... dags att skicka! eller, jag kan lika gärna måla mina naglar innan. 20 minuter! jag ringer en kompis. 30 minuter. fingrarna går kors och tvärs över knapp-satsen och inom 30 sekunder piper det i hans telefon. crazy bitch.

nu börjar man att analysera. har han skrivit ett hemligt meddelande bland alla orden som fanns i sms:et? glömde han verkligen telefonen hemma? eller var det bara en ursäkt? han kanske talar sanning? -nej, det gör han fan inte. nu är det kört. slut, finito. vem träffar han? (här går man in på facebook och snokar som aldrig förr. eller förlåt, man snokar som man har gjort flera gånger tidigare). sedan får man ett sms tillbaka och man blir glad igen. vi ska ses om två dagar, wohooo! vad ska jag ha på mig? crazy bitch.

dejten var fin och allt var alldeles, alldeles underbart... men nu är helgen över och det är dags att börja smsa igen. han svarar inte. har han träffat en annan? crazy bitch.

(jag vet egentligen inte vad jag ville ha sagt med denna texten... vi har alla varit där och många kanske till och med ÄR där just nu. magkänslan... lyssna till den. för jag tror att den har rätt i dom flesta fallen.)

2 kommentarer: