måndag 4 oktober 2010

välkommen hem dårå!

eftersom jag uppenbarligen har ett liv här hemma i sverige så har dagarna gått i ett och jag har nu träffat nästan alla som jag saknat under min resa, därav denna fantastiskt dåliga uppdatering. men den som väntar på något gott...

pga. värmen i LA så kunde jag inte somna natten innan jag skulle bege mig hem till SWE. jag åkte från los angeles kl06 och somnade gott på planet kl09. sedan var jag vaken i två timmar då jag skulle byta plan i altanta. sen somnade jag gott igen. väl hemma i sverige var jag "rätt i tiden" och jet-lagen kom inte ens i närheten av mig. skönt!

i svågetorp så fick jag sitta och vänta på min skjuts i en timme. min kära pojkvän hade visst annat för sig... men fy vad glad jag blev över att se den människan! vi kom hem, packade upp och jag stökade ner i lägenheten som han så fint hade städat, vi körde till tågarp för att hälsa på familjen(erna). sedan lagade vi biffar med potatis, brunsås och ättiksgurka! GOTT!

torsdagen tillbringades med fina madeleine, fina cajsa och fina my!

fredagen spenderades framför tv:n, sedan åkte vi till svalöv för att jag skulle skriva ett CV. väl där så bestämdes det att vi skulle käka tacos med ola och söta linn! det var galet gott och efterrätten blev kortspel i form av "tecken". jag och linn vann, ö v e r l ä g s e t.

lördagen började med frukost med herr och fru ohlsson, samt "moffe" morfar (stämmer det att han kallas så?). sedan hämtade jag upp lolita och vi begav oss till väla och ikea. jag handlade en massa ljus för pengar som jag egentligen inte har. höstmys! väl hemma så fick jag i princip kasta mig in i duschen och sedan göra det bästa av denna USA-påverkade kroppen. det blev ingen hit, men hösten är väl till för en nystart... sägs det. får man börja på en tisdag? vi stack till mattias och hanna som bjöd på ytterligare kort-spel. det var riktigt roligt, måste köpa det! sen blev det fest! och jag blev glömt och innelåst i lägenheten... sen fjäskade robin med en kebabtallrik från olivers. jag blev glad.

söndagen då... soffliggandes med god frukost, batman och tjocka täcken. på eftermiddagen bjöd familjen ohlsson på världens godaste söndagsmiddag. en fin söndag, precis så som en söndag ska vara!

idag, måndag, skulle jag egentligen börjat jobba igen. men icke. magen skriker som aldrig förr, ont i huvudet och liknande. istället har jag städat mina garderober, varvat med att behöva springa på dass fem kvart i timmen. jag har avfrostat min frys som knappt gick att stänga. sen har jag kollat på film. idag blev det "letters to juliet". den var... sevärd? kärleksfilm, givetvis!

NU: "band of brothers" blev precis klar så den ska jag minsann sätta på nu.

over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar