måndag 11 oktober 2010

slut som operatör.

uppdatering efter helgen som varit.

fredag: jobb på santa maria, första gången sedan jag kom hem från USA. det var... inte givande alls. eller jo, för det kontot jag har på swedbank, men fan inte annars. helt fantastiskt tråkigt! låt mig få tjänsten ute på lagret! på kvällen så kom robin och vi begav oss till lolita och adnan. där fanns också malin och tegge. vi åt pizza och godis och paj, gott! adnan bjöd robin på öl, whiskey och rom (?). det blev inte en eller två eller tre glas av det dyrbara. icke! det första jag hör robin säga när vi vaknar på morgonen efter är "jävla adnan...". någon timme senare så får jag ett sms utav adnan där han skriver "jag somnade visst på soffan inatt... och jag förtjänade inte ens det!". SKYLL ER SJÄLVA! vi somnade gott efter att ha pratat i timmar.

lördag: robin åkte med andreas och emelie till billeberga för att försöka vinne en gås. det vankades gåsaboll. jag lovade att komma och titta, men tröttheten vann över mitt fotbollsintresse och jag sov hela förmiddagen. sedan mötte jag upp fina, bästa elin-louise (som för övrigt har skrivit en låt som heter till linda. den fick jag höra idag och tårarna blinkade jag snabbt bort så att hon inte skulle se att jag faktiskt kan gråta. fina människa!!!) för en kaffe och lite shopping nere i stan i lilla LA. därefter körde jag till billeberga där jag såg finalen. sedan körde vi till svalöv där vi blev bjudna på god middag, som vanligt! synd att kladdkakan inte hanns med... för den är inte att leka med! (om mamma ohlsson nu använde samma recept som förra gången, vill säga!). sedan körde vi till lägenheten, jag svirade om (kan någon köpa mig en ny garderob innehållande kläder!?!) och sedan körde vi till cajsa, tom och lilla my. de andra flickorna var inte himma. som ni ser så har det varit en himla massa körande hit och dit. maten dem bjöd på var jättegod och vi satt och snackade och drack vin/öl i flera timmar... vi lekte även en lek kallad "maffia". jag var en av dem som vann flest gånger... sedan körde elin-louise oss hem och vi somnade som två stockar.

söndag: förmiddagen tillbringades i soffan med någon film. kommer inte ihåg vad den hette. sedan åkte vi till tågarp där mamma bjöd på kallops! precis vad jag ville ha! sedan körde vi till malmö för att gå på konsert Queens- we are the champions. övergrymma!! en fin kväll med familjen roos. på hemvägen åt jag och robin på MAX.

måndag: körde för att lämna robin i svalle. kom hem. somnade. vaknade kl 12.00. åt. duschade. körde till elin. lyssnade på en fin låt. grät lite inombords. fina människa! jobb kl 14-22. det var tråkigare än döden (det låter hemskt, och det var det också.) tiden gick sååååå långsamt!

godnatt och over and out.

förresten, har jag sagt att jag åker till egypten den 6 januari!? sug på den.

1 kommentar:

  1. min fråga är varför åker du till egypten och inte fuerteventura? haha
    jag sitter bara och ler när jag läser bloggen, du är så rolig. kram malin

    SvaraRadera