lördag 6 februari 2010

SANTA MARIA firmafest!






igår vankades det firmafest för alla santa marias arbetare! festen hölls i götebooooooorg! och kul var det.
dagen började med att jag gick och la mig vid 05.15, pga av nattarbete och telefonsamtal. jag vaknade och gick upp vid 10.30. alldeles för lite sömn, men som den superkvinna jag är... jag packade och malin kom och hämtade mig och andreas. bussen lämnade landskrona vid 13.00 och turen upp till göteborg tog 3h 15min. jag och malin fick det bästa och största rummet, men ingen trodde på oss (bildbevis kommer). vi skulle ha efterfest hos oss, men så blev ej fallet.
vi gjorde det bästa av den utsidan vi har fötts med och vi började alla gemensamt att gå till festlokalen. högklackade skor i snö är ingen höjdare vill jag lova. men som min före detta chef sa "ni har ju iallafall en dubb!"
mingel, mat, fotografier, framträdande, mat, vin, likör, drinkbiljetter, drinkar, dans, dans, dans, drama och så lite hångel på det. precis så som en firmafest ska vara tydligen. vi gick vidare för att göra göteborg och vi kom fram till en salsaklubb. där fick andreas tydligen inte komma in eftersom han var för "full". jag tror att det var för att han hade sneakers.
vi gick vidare till en annan salsaklubb som låg på en båt. där kom inte roy in för att han var för "full". jag tror att det var för att han verkligen var för full. han åkte hem och vi gick in för att dansa lite för och åt honom. vad gör man inte för sina arbetskollegor!? kvällen avslutades på burger king med blåsor på trampdynorna.
en alldeles perfekt kväll med andra ord.

over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar