tisdag 27 april 2010

02.30 am.

pepsi max. det var inte den vanliga smaken jag fick ta i. helt fel aromer. och jag tyckte att det luktade... inte som vanligt då man öppnar korken på flaskan. när man skruvar försiktigt, försiktigt på korken så att kolsyran inte ska orsaka en pepsi max-explosion som alltid färgar den vita tröjan prickig, brunprickig. vissa prickar blir större, andra mindre, en del av dem suger tröjan inte ens åt sig. duger inte. till och med en tröja kan vara fisförnäm.
just det... åter till smaken.
"limited edition" läser jag tyst för mig själv. ögonen fortsätter att vandra längs med texten. "wild baobab flavour". vad fan är baobad!? har aldrig hört detta ord innan och jag försöker google det på min nya iphone. ingen täckning. det börjar bra.
jag tror att jag har blivit beroende. inte av kokain eller cigg. nej, utav läsk. version light. det känns bättre att dricka det. sen att det tydligen ska vara svårare att få bort det som sätter sig på magen, det får bli ett senare problem.
jag tittar på flaskan... tre klunkar kvar, kanske fyra om jag har tur. fyra timmar kvar tills jag slutar jobba för denna natten. kan bli bra. 1 klunk/timme... men trots en lång och genomtänkt plan så släpper handen pennan och vips så är mina sista fyra klunkar pepsi max slut. finito. och smaken blev bara bättre och bättre. precis så som det blir med nya människor. baobab. ordet klangar ändå ganska fint och det kommer sluta med att jag köper en likadan flaska imorgon, kanske till och med en 1½ liters.
jag längtar redan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar