torsdag 26 augusti 2010

dag 2

GOD MORGON GOTT FOLK! Så här vaknade jag nyss. Solen sken mig rätt upp i nyllet. Härligt att vakna till det där! Klockan är just nu 07.40 här i Los Angeles. Jag vaknade för ca en timme sedan och ett hallelujha-moment infann sig ganska så snabbt. Jag var nödig, och för mig så är det just ett sådant ögonblick. Det ögonblicket ska man ta vara på vilket jag gjorde ganska länge. Nog om bajs. Jag antar att jag vaknade tidigt (vilket aldrig brukar hända annars) pga. jetlag. Det första flyget var ganska okej, jag blev uppgraderad till bästa sittplats. Där somnade jag som en stock innan flyget lyft, sedan gick tiden ganska snabbt. 10h tog det till Atlanta. Väl där... där började det att gå utför. TRÖTTHETEN! Flyger mellan Atlanta och LA var fruktansvärt. Det skumpade och hoppade och jag var för stor för sätet, benen var för långa och jag visste inte hur jag skulle sitta/sova för att inte få nackspärr. Men det gick ju! 5h tog det flyget. En sammanlagd restid på 17h.
Väl framme så fick jag mitt bagage näst sist av alla. Tur att det finns härliga människor som vill prata med en! När bagaget fanns i min hand så var det bara till att börja leta en "shuttel-bus" som skulle ta mig till den angivna adressen. Smigit gick det! (förresten så fick jag informationen att om jag betalar 50 dollar på hemresan så får jag ta med ytterligare 23 kh. Shopping, tack!!). Väl framme så väntade Anna på mig och det var bara till att svira om för att utforska nattlivet här i staterna. Nej, sängen kallar igen. Jag måste ju orksa sola idag också...

over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar