torsdag 7 januari 2010

framtidsplan.

min förman/chef är ganska rolig, tro det eller ej. när han äter något som smakar bra så "knullar det honom i munnen". det första han säger till mig då jag kommer till jobbet är "vaafaan linda. du är det första huuueeet man ser när man kommer hit. ska du inte vara sjuk snart??!". han är också väldigt bra på att ge en tips om vad man ska göra i framtiden;

(konversation mellan mig och min förman/chef)
linda: fan, patrik... vad ska jag göra med mitt liv??
patrik: ja... jag vet inte... hur gammal är du? när började du att jobba här?
linda: för tre år sedan... och jag fyller 23 nu i januari.
patrik: du har alltså jobbar här i tre, snart fyra år... och du är 23 år. du kommer inte att komma härifrån. det vet du va??!
linda: säg inte så!
patrik: du kan lika bra gå och skära dig i handlederna direkt.
(konversation slut).

Dagen började med att jag vaknade tidigt, huvudvärken och nackspärren var som bortblåst! YES! hoppade upp ur sängen och slog, givetvis, lilltån i nattduksbordet. många fula svordomar en underbar morgon. när lilltån läkt så begav jag mig till city gross för att handla grönsaker till soppan som jag skulle laga till lolita. gott blev det.

skickade även in en ansökan till en reseledarutbildning. kan dock ha varit min sämsta ansökan någonsin, men så blir det så man alltid ska ta itu med sakerna i sista sekund. vi får se om jag får svar...

nu är det helg.

over and out.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar