tisdag 12 januari 2010

ni kan kalla mig "the dog-saver".

  • gick upp kl 13.30, åt frukost.
  • körde till annelöv för att träffa yrsa och kolla på när hon red/tränade sin häst.
  • körde hem till sara och tilda för ett kopp kaffe.
  • på hemvägen hämtade jag en kycklingsallad från "mamma theresa". GOTT!
  • nu ska jag sova ett tag till innan jag ska iväg till jobb igen...

en annan sak som jag också hunnit med idag är att rädda en hund. den sprang ute på stora vägen utanför häljarp. den visste inte alls vart den skulle, utan yrade bara omkring på gatan. alla bilarna stannade, kollade, och körde sedan förbi. dem stora hjältarna i detta drama var JAG och en liten tant. hon körde dock efter ett tag och hunden blev helt plötsligt mitt problem. hunden följde efter mig så jag gick till närmaste gård, mest för att få bort hunden från vägen. och där fann jag ägarna! helt plötsligt så dök tanten upp igen och jag fick skjuts tillbaka till min bil som väntade på mig en bra bit bort. snipp snapp slut så var denna sagan slut.


hjärnan min bara älter och älter samma saker om och om och om igen... santa maria i all ära, ett väldigt bra arbete, men om man ska hitta på roliga saker så kankse man ska passa på nu... eller iallafall snart. ska jag gå reseledarutbilningen eller inte?? lönen är pest och pina, men erfarenheterna kankse väger upp det? min lägenhet vill jag inte säg upp, kanske någon vill hyra den i andrahand? om ingen vill hyra den, ska jag då betala 4000:-/månad och sedan leva på resterande 2000:-. det går inte.

tänk om han bara hade stannat i fucking england. jag hade stuckit direkt.

+ att här är så inihelvetes kallt i min lägenhet. jag dör. nästintill iallafall. sitter med mössa, halsduk och filt!

1 kommentar:

  1. Linda, hur har det blivit med ditt "take me with you to C-town" Sms? I wanna know giirl! <3 madlife

    SvaraRadera