tisdag 5 januari 2010

nice, france.

i juli-månad förra året åkte jag, malin och lolita till frankrike, destination nice.
då detta är min enda weekend-resa jag gjort så måste jag våga påstå att det var den bästa!
tre tjejer, yra som få, på vift ute i europa. det kan väl inte bli annat än succe?
dagarna påbörjades med frukost på mc donalds, efter det begav vi oss till stranden, låg och hade det bra i några timmar för att sedan förflytta oss till alla mysiga fik/barer/pubar/restauranger som finns överallt i nice. (läs nu detta med en nypa salt...) där åt vi gott, drack gott och snackade massa skit. vi åt glass i stora lass och rökte pinne efter pinne.
vi tittade på alla vackra fransyskor som gick förbi med sina vackra dior-skapelser med stora avundsjuka blickar och vi frågade dem vackra fransmännen efter tändare till våra cigaretter.
på kvällen gjorde vi oss redo för franska rivieran och vi gick ut för att träffa nya människor, dricka goda drinkar och dansa fötterna fulla med blåsor.
det var livet det.


idag började jag jobba igen efter två veckors semester. välkommen till verkligheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar