tisdag 26 januari 2010

the proposal, part two.

hemma igen efter en lång dag på jobbet. idag gick tiden väldigt, väldigt långsamt. väntar på morgondagen, då kommer nämligen min lillebror hem! och tro det eller ej, men jag har faktiskt saknat honom! han har varit på resande fot sedan den 6 september... australien och thailand har stått på hans (och louises) schema! vilka grisar! här nedan ser ni mig och min lillebror joakim när vi var små. söta som få va?!från det ena till det andra. idag var det STORT polispådrag i lilla, lilla tågarp. poliser, hundar och, givetvis, tjuvar inblandade. tydligen hade tre män gjort inbrott i en affär i hbg för att sedan rymma till tågarp (?). där hade polisen fått syn på tjuvarna och dem grep den ena på en gång. dem andra idioterna sprang iväg till närmaste bondgård för att försöka gömma. poliserna kommer efter, samt hundarna. och vem går på den lilla vägen genom tågarp och hamnar mitt i dramat?? MIN LILLASYSTER MATILDA! hennes kommentar till mig om händelsen var "hunden skällde på mig... men linda... hur vet hundarna vem tjuven är? för den slutade ju att skälla på mig..." - en dag ska jag förklara för dig, matilda lilla.

från det ena till det tredje. eftersom jag igår inte hann kolla klart på "the proposal", så får jag kolla på andra delen idag...
från det ena till det fjärde. tidigare ikväll så kändes det som om jag fick tjugo käftsmällar på en och samma gång. men sedan, efter att ha analyserat, tänkt, vridit och vänt på saker och ting så kom jag fram till att det kanske det inte var så farligt ändå? även vänskap har berg och dalar, man måste underhålla emmellanåt för att den ska vara vid liv. men då måste man vara två om att försöka, gärna samtidigt. om detta inte sker, det är då dalarna dyker upp... det kommer att bli bra igen, elin.
over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar