torsdag 21 januari 2010

någon som kan lära mig att koka ris/pasta?

att bo ensam, att laga mat ensam och att äta upp maten ensam, det är faktiskt inte alltför roligt. jag skulle våga påstå att det är skittråkigt. denna veckan har jag till middag ätit:

måndag: kycklingfilé med ris, sallad och creme fraiche(tomat/chili).
tisdag: kycklingfilé med ris, sallad och creme fraiche (tomat/chili).
onsdag: lax med sallad och creme fraiche (franska örter)
torsdag: kyckling delifresh-mål från Max. med bön-sallad.
(kommande) fredag: baconsås med pasta.

detta tar max 15 minuter att tillaga och max 5 minuter att äta upp. framför tv, givetvis.

ah, det var ju det jag skulle berätta. jag kan inte laga mat, (jag kan ju givetvis om jag vill och känner för det!) denna vecka så har jag fått äta nästintill okokt ris och överkokad pasta. MUMS!

over nd out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar