fredag 26 mars 2010

jag vill veta allt om dig. jag vill veta varför du var en pajas när du gick i skolan. jag vill veta varför du ville bli ingenjör. jag vill veta varför du flyttade hemifrån när du var 17 år. jag vill veta varför du inte hade städat när jag kom hem till dig första gången. jag vill veta varför du har svårt att prata om känslor. jag vill veta varför du var tvungen att lämna tillbaka din blackberry. jag vill veta varför du inte tycker om krämiga saker. jag vill veta varför du tycker att det är konstigt att ta ketchup på spagetti och köttfärssås. är det för att det redan finns tomatsås i köttfärssåsen? jag vill veta varför du tränar i en hålig t-shirt. det är fult. jag vill veta varför du säger att du saknar mig. jag vill veta var du köper alla dina kläder. jag vill veta om du drack upp chai-teet som jag handlade åt oss. jag vill veta om du har bakat den fantastiska kladdkakan. jag vill veta vad du gjorde igår, idag och imorgon. jag vill veta vad du tänkte då jag började att prata i sömnen, på svenska. det har aldrig hänt innan. jag vill veta varför du inte lagar toalettsitsen och jag vill veta jag vill veta vad som kommer att hända.
varför?
-därför.

2 kommentarer: