tisdag 21 september 2010

carcrasched.

jo, men visst. ni läste rätt. c a r c r a s c h e d. sen om det ordet finns på riktigt eller om jag precis kom på det, det behöver vi inte fundera på. ni förstår väl min poäng med det hela? idag blev jag påkörd av en bil. mitt i en korsning i los angeles. min hand och mitt ben blev illa tilltygade. tilltygade på ett sätt som ingen människa vill kännas vid då man ska åka till det flådigaste shopppingcentret i LA. tvätta bilen kvinna!!!
jag och anna var på väg över vägen , vi hade grönt ljus och trodde att det var fritt fram. här i usa så får bilarna göra en högersväng om det inte finns några gående i närheten. det missade nog kvinnan i den skitiga bilen. anna gick först och kvinnan var på väg att demolera även henne, men smidig som anna är så hoppade hon undan. efter anna kommer jag, inte lika smidig, och kvinnan i den skitiga bilen börjar fantamej köra. hon kör på mig och jag dunkar min hand på hennes motorhuv. då stannar hon och skriker "im so so sorry. i didn't see you...". sen jävlar körde hon fort därifrån. rädd för att bli stämd av den ilskna svenska kvinnan (och då menar jag anna). iallafall... det var bara till att torka bort smutsen på handen och på byxorna och sedan sätta sig på bussen. vi shoppade underkläder och läppstift och att vi sedan gick vilse på vägen hem är en historia för sig. den tar vi en annan gång.
over and out.

1 kommentar:

  1. heja anna friskt humör!
    Ps, tur du inte dog, då hade jag också blivit arg ;)

    SvaraRadera