fredag 3 september 2010

mrs. backpacker.

jag tänkte skriva litta granna om vår 12-timmars resa som backpacker. den var hemsk. vi tog på oss sköna kläder (skabbiga kläder enligt anna, men jag njöt av att ha mina på mig). jag tog på mig ett par leggings som inte trycker på magen och min gröna favorittröja. vi tog taxi till bussstationen "grey hound ststion" där vi skulle vänta på bussen i en timme. det blev inte en timme... utan det blev två och en halv timme. där satt vi på golvet som alla andra backpackers, jag försökte sova i fem minuter med min papperskasse som huvudkudde. det gick inte. istället satte jag mig på en bänk och tittade ut över folkhavet. alltså jag älskar att studera männniskor! folk låg och sov till höger och vänster, ungar sprang och lekte och världens tuffaste man stod och gullade med sin hundvalp. helt fantastiskt! vi bad en karl mitt emot oss att föreviga att vi faktiskt har backpackat. han kan va varit världens sämsta fotograf.


anna somnade.
(det går inte att vända rätt bilderna.)

jag somnade och började dregla. trodde annapanna... LURAD!

detta var vad jag hade ögonen på under bussresan. tur att jag somnade fort.
sen var vi, efter en tröttsam bussresa, framme i San Fransisco.
jag gillar detta stället redan.

over and out.

2 kommentarer:

  1. Du är så vacker! E-L

    SvaraRadera
  2. ni verkar ha så sjukt skoj. önskar att man själv tog sig den tiden att åka över :D

    SvaraRadera