söndag 12 september 2010

"vi tar taxin istället för limon..."

jag måste bara berätta om en rolig händelse som inträffade när jag och anna var i san fransisco...

vi hade precis varit och besökt ön alcatraz, sprungit runder inne på fängelset med hörlurar och haft en jävligt trevlig stund på ön där den värsta fången, maffiakungen "scarface" tillbringade några år av sitt liv. fråga mig inte vad han gjorde för det har jag än så länge ingen aning om! (ska google google direkt efter att jag skrivit detta inlägg!) wellwell... båten tog oss tillbaka på fastlandet och vi gick för att leta efter en taxi.
"linda... jag tycker att vi ska åka en vanlig taxi istället för vår limo till vårt hotell."
"okej!", svarade jag med ett leende på läpparna. den människan är sjuk i huvudet (ironi).
vi fortsatta att gå och ropade på taxi efter taxi. ingen stannade. plötsligt så smyger sig en gubbe fram, tyst som en mus, iklädd frack och stilig som en... gubbe i frack.
"ladies... are you looking for a cab? what do you say about me driving you to your hotel? i have a limo, it's over there!" säger denna mystiska människa och jag och anna tittar förvånat på varandra.
"yes, please!" säger vi i kör.
vi hoppar in i denna vita, fantastiskt gamla limousin och färden tar oss genom stan, mot vårt hotell.
"where can i drop you off?"
"it's near by hilton..."
"pardon, did you say hilton?" säger gubben.
"yes, i did..." säger jag.
limon stannar utanför hotell hilton och jag och anna hoppar av. en resa genom nattens san fransisco i limousin inträffar inte varje natt. vi tittar på varandra, skrattar lite grann och fortsätter gatan ner till våra bedbugs på hotell super 8.

over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar