tisdag 14 september 2010

skunk.

förmiddagen tillbringades vid poolen. idag har det varit över 40 grader. härligt! sedan gick jag, anna och george till sephora där det inhandlades nytt lager av i.d-smink. vi käkade på baja fresh och till efterrätt blev det yoghurt från cantaloop. george gick för att hämta bilen och sedan körde vi för att hämta upp marija (som i sin tur är en jävel på att måla och rita!). utflykt på G!!!
vi körde mot holltwood-skylten, dock var det inte denna som var vårt mål, utan griffith park. ett observatorium som ligger uppe i bergen med utsikt över heeeeeela LA. där var så, så fint! vår tanke var att hinna dit innan solnedgången, men det sket sig. det var vacker iallafall! här kommer några foton:

skunk var det ja... på väg upp till griffith park så började det helt plötsligt lukta APRÖV i bilen (ber om ursäkt för det uttrycket, men det var den närmaste liknelse jag kunde komma på. nu har jag i och för sig aldrig lukat på en apröv, men jag hoppas att ni förstår mitt tankesätt!). då berättar george att det är skunkdoft. mums. tänk så hade vi varit vandrande människor i just det det ögonblicket, på just den platsen. ibland har man tur!
och på tal om otrevliga odörer så sitter just nu grannarna och småfestar nere vid poolen. och eftersom vi har vår balkong precis där så slinker det in en och annan doft här. nyss slank det in en doft som var en ganska söt... illaluktande, men söt. och jag börjar känns mig lite smålurig/lustig. jag tror att det är hasch.
nu ska vi hoppa i säng... för imorgon väntar DISNEYLAND!
over and out.

2 kommentarer:

  1. Oh, ser härligt ut. Vad de händer saker hela tiden. Ska bli roligt å höra om allt när du kommer hem. Ha så kul på Disneyland idag då.. (jag är inte alls avundsjuk!!!!)

    SvaraRadera
  2. du är bäst som kommenterar finaste erica! vi ses snart! tänk, jag åker härifrån om 12 dagar... har så mycket att berätta när jag kommer hem!

    SvaraRadera