torsdag 16 september 2010

tv-stjärna!

idag vaknade vi kl 10.30, för er som är intresserade av det. idag var det dags för att sitta i publiken för inspelningen av "let's make a deal". ett stort amerikanst underhållningsprogram. det var dags att ta på finkläderna och sminka upp sig till tänderna. idag skulle jag kunna bli en stor stjärna!!! george kom för att hämta upp oss och vi begav oss till stället. världens längsta kö... med 100-tals utklädda människor. vi snackar transvestiter, indianer, elvis, ankor, allmänt fula människor och allmänt snygga människor. min anledning för att få komma in, o-utklädd, var att jag i normala fall är punkare... dem gick på det. vi gick igenom världens process; vi skulle svara på frågor, visa legitimation, bli intervjuade, fotograferas, stå och vänta i timmar för att sedan komma in och se andra människor vinna bilar, pengar, resor, motorcyklar, you name it. vi vann inte ett skit. vi hejjade på och skrek (vi var tvugna till det!) och sedan körde vi hem. george släppte av oss nere på walk of fame och jag shoppade en present och en klänning till mig. hoppas att någon tar itu med 2010års nyårsfest, för nu har jag en klänning! (om ingen fixar så fixar jag en själv!) iallafall, den 19 januari 2011 så kommer jag att synas i amerikansk TV!

från det ena till det tredje. jag och min rumskamrat bestämde oss för att bjuda grannarna på mat. pommes, kyckling, bernasiesås, sallad och frukt till efterrätt. vi ringde till dem för att förvarna. "kom om en timme!". vi påbörjade matlagningen och efter 5 minuter började brandvarnaren att tjuta. ugnafan! vi fick turas om att stå med en tavla och fläkta framför varnaren. kramp! kycklingen kastades in i micron (vi köpte färdiglagade bröstfileér) och vi hackade salladen. såsen tillagade anna. den blev för varm och det blev en stor hård klump av det... men med lite mjölk i så blev den bra! maten blev klar... men något fattades. GÄSTERNA! danijel hade inte kommit från jobbet och geroge hade missuppfattat allt, så jag och anna käkade själv. gott var det! sedan kom dem två, käkade upp resterna och vi har nyss avslutat våran samtal om paranormal activity, kärlek, mardrömmar, giftemål och las vegas. en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar