onsdag 1 september 2010

fortsättning.

jag kommer inte riktigt ihåg hur långt jag kom innan i tidigare inlägg, men fortsättningen kommer här iallafall...

vi åkte som sagt till santa monica med bussen. när vi väl kom fram till buss-stationen så gick bussen mitt framför näsan på oss. tusan! nästa buss kom 55 minuter senare. och efter ytterligare 60 minuter så var vi framme i santa monica. där gick vi och tittade i lite affärer och jag hittade ettt par jättefina höstskor på kitson, som jag inte köpte. vi gick ner till stranden för att gå vidare till venice beach. jag som hatar att gå (om man egentligen inte behöver gå) fick skoskav och jag kände mig som en liten unge när jag hela tiden frågade "hur långt är det kvar?". till sist stannade vi för att äta. skönt! vi började att gå tillbaka till santa monica, men tallie kom som en räddande ängel... hon hämtade upp oss med bilen! vi körde tillbaka till gågatan, shoppingdags! jag gick in på kitson igen. och jag var bara tvungen till att köpa skorna! ni kan kalla mig fyndarn. skorna hade kostat 2500:-. jag fick dem för 800:-. hallelujha! 70% rea tackar vi för!

väl framme i hollywood så bytade jag om till bikini för att bada jacuzzi och dricka redbull/vodka med danijel. och ja, jag blev lite berusad. vi satt och snackade om allt. DÅ hände det:

himeln sken upp och både jag och danijel slutade att prata. jag tittade åt vänster och han tittade åt höger. där ser vi världens finaste stjärnfall! och det var sååååå nära! och det tycktes aldrig ta slut! efteråt tittade vi på varandra och jag bröt tystnaden då jag sa "jag har gåshud! såg du!?!" vi båda blundade ett tag och önskade... det var så, så nära! helt fantastiskt!

efter ca två timmar så kilade jag tillbaka till lägenheten, trött som ett... jag vet inte vad. men lika fort så svirade jag om till partykläder och vi begav oss ut till "my studio". det var kul.

nyss hemkommen så ringde jag till R. jag saknar det huet.

nu ska jag hoppa i säng.

over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar