lördag 18 september 2010

flaskan är tom och svenska kyrkan har inte öppet.

vinflaskorna är tomma. finkläderna är på. anna är brunett och vi skulle ut och dansa häcken av oss, men bestämde oss för att gå och rösta istället. att gå och rösta i finkläder och ja, vi är faktiskt lite på lyset. tror ni att svenska kyrkan har öppet idag? icke, sa nicke. anna har ringt till människor i sverige som har ringt tilllbaka och dittan och dattan. men icke. vi har diskuterat politik och jag tror att vi båda hade något vettigt att säga. man måste lyssna och lära. berätta sina åsikter, men kankse också våga ändra dem efter att man hört någon annans. nåja... vad vet jag en lördagskväll i LA? det jag vet är att om vi inte kan lösa situationen med vår plikt att rösta (för jag tycker verkligen att man ska rösta om man har rösträtt), så gör det mig ingenting. detta är den andra gången jag ska/skulle ha röstat. och jag är kluven. hade jag varit i sverige hade jag haft koll på läget, jag hade suttit och lyssnat på debatterna och jag hade varit mer insatt än vad jag är nu... jag hade vetat vad jag skulle ha röstat. men nu vet jag inte, därför återgår jag till vinet. hejsvej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar